måndag 8 juni 2009

PÅ nationaldagen var det KM i bruks på förmiddagen o KM lydnad på eftermiddagen,i KM et var det 8 startande o i lydnaden 12 startande, brukset började med uppletande sen var det lydnad sen avslutades det med en uppletanderuta till,jag har ju varit lite försiktig med tränandet de sista månaderna så jag hadde inga större förväntningar även om det är spännande mest för att se hur wilda skulle vara under tävlingarna, första uppletandet funkade inte så bra hon gick inte ända ut utan vände på halva vägen så jag körde på att försöka få de apporter som kunde ligga närmast därför fick vi bara två föremål, på lydnaden kunde wilda inte göra så mycket bättre än vad hon gjorde riktigt bra poäng i vissa moment bara att vara glad för det o det viktigaste var att hon var glad,kul att KMet bruks avgjordes på hur bra de var i uppletandet (tänk om vi tränat uppletande lite mer, mitt fel)officiellt kom vi femma men när jag kom hem såg jag att man räknat fel o missat poäng till wilda, så i resultatet skulle han ha sju poäng mer, KM i Lydnad gick riktigt bra men lite tur hadde vi allt men skojare skall ju ha tur ibland,vi kom ju tvåa slagen med 3,5 poäng, det var det där lilla som fattades i fria följet för att kunna vinna, något som måste fintränas framöver. det bästa är att man kanske kan komma igång med en riktig träning framöver, husse är i alla fall stolt över wilda tänk senast i onsdag slutade hon med en 30 dagars dunderkur med pencelin, bara att hoppas att man i framtiden kan ha en frisk hund att tävla med, sen ett stort grattis till alla duktiga som var med på KM:et. Tack Carina för bilderna

3 kommentarer:

  1. var inte du med själv med och räkna ihop poängen??//Therese

    SvaraRadera
  2. jo men men jag skötte inte räkneapparaten o han inte räkna allt i huvudet men jag har ju inte sagt något annat heller,bara konstaterat vad som hänt, nästa gg får jag ha en egen räknare o mer tid
    bosse

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att hon nu är på bättringsvägen så att ni kan komma igång ordentligt igen.

    Jag har anmält till Råhagen den 10:e juli, skall ni hänga på kanske?

    SvaraRadera