söndag 11 oktober 2009

gråta eller skratta

Ibland vet man inte vad man skall tänka då det gäller tävlandet, i dag efter att wilda la sig efter halva tiden på sittandet o sträckte på sig på platsen precis när jag kom fram precis som på sittandet förra helgen, hadde startnummer 3, en störning som igentligen inte borde störa henne var att man sköt så in i bomen en liten bit bort men man vet alldrig, vid en eftertanke troligen en ovana hon fått efter all träning med fjärrapporten då hon suttit eller legat o kunnat resa sig då jag varit på väg tillbaka, måste ta i detta, men tusan va glad man kan bli än då även om jag direkt efteråt tänkte att nu lägger vi av med tävlandet, men sen fick jag se att hon är inte så dum ändå, tänk bara så här gick det ändå, så igentligen gör hon verkligen sitt bästa fast hon inte mår så där hjätte bra, o hur ska det kunna bli om det här eländet släpper nån dag, då man vet att hon kan fixa momenten.
  1. sittande 0
  2. platsen 0
  3. fritt följ 7 korta sidförflyttningar. sen halt ( de ni)
  4. dumrutan 9 ett extra steg
  5. inkallning 8 vx tempo
  6. rutan 9 något ok
  7. apport med dirr 9,5
  8. metallapport hopp 0 apporten rullade minst 15 m hon tog men släppet blev nog osäker
  9. vittringsprov 9,5
  10. fjärren 6 dk
så nu har hon gjort alla moment med bra resultat på någon tävling men bara det blir på samma tävling så kan man tänka sig vad poängen kan bli, nu måste husse köra alla moment i rad mer på träningen så hon känner sig säkrare, hoppas att hon kan var något så när frisk, nä nu firar jag med en wisky i alla fall.

1 kommentar:

  1. Du får sätta dej ner med en sax och klippa ihop alla protokollen, så blir det skitbra :-))
    Men det är väl så att när man tränar som attans i en ända så skiter det sig i en annan?
    Jag tror dock inte på att du skall träna mera hela moment, utan jag hade nog velat splitta upp momenten och punktträna precis det som skiter sig på tävling...?
    Återgång på sittande och platsen.
    Gripande metallapport.
    Skiften fjärr.
    Så hade jag gjort... För med en snabb koll utan att ha sett nått så är det det som skulle gjort susen?

    Men sen är det inte lätt att varken träna eller tävla med en hund som inte är hundra frisk... Jädrans förbannelse dessa fästinghelveten... Oj så mycket svordomar det kom ut då?

    SvaraRadera